سرکه سیب خمری (شرابی)

خواص سرکه طبیعی و خمری

سرکه سیب خمری (شرابی)  

 

خوانندگان عزیز سرکه هایی که به عنوان سرکه سنتی در بازار موجود می باشد و از طریق جوشیدن درست میشود بسیار خطرناک  میباشدو تمام خواص سرکه که در منابع آمده است مربوط به سرکه خمری می باشد 

 

۱. سرکه‌ سیب سرشار از اسید استیک است که تأثیرات بیولوژیکی مهمی دارد

سرکه، حاصل فرایندی دو مرحله‌ای است که شباهت بسیاری با نحوه‌ی تهیه‌ی الکل دارد. سیب لهیده در اولین مرحله با مخمر ترکیب می‌شود تا قندهای آن تخمیر شده و به الکل تبدیل شوند. در مرحله‌ی دوم، باکتری‌هایی به این ماده‌ی الکلی افزوده می‌شوند که الکل سرکه را تخمیر کرده و به اسید استیک تبدیل می‌کنند که ترکیب اصلی فعال و مؤثر در سرکه است. سرکه‌ سیب طبیعی و تصفیه نشده حاوی مادر سرکه (ماده ای لزج که شامل باکتری‌های تولید کننده‌ی استیک و مقداری سلولز است) رشته‌های پروتئین‌ها، آنزیم‌ها و باکتری‌های سودمندی است که باعث می‌شوند سرکه را به صورت تیره و لرت‌دار ببینید.

بعضی افراد اعتقاد دارند که اتفاقا همین مادر سرکه است که خواص درمانی متعددی دارد، اما هنوز تحقیقات علمی این موضوع را تأیید نکرده‌اند. یک قاشق چای‌خوری سرکه‌‌ سیب تنها دارای 3 کالری است که خیلی کم است. البته ویتامین‌ها و املاح معدنی چندانی در این ماده وجود ندارند، ولی سرکه‌ سیب حاوی مقدار اندکی پتاسیم هم است. سرکه‌ سیب باکیفیت همچنین اسید آمینه‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی هم در خود دارد.


۲. سرکه‌ سیب بسیاری از باکتری‌ها را از بین می‌برد

سرکه می‌تواند عوامل بیماری‌زا، از جمله باکتری‌ها را از بین ببرد. سرکه از قدیم‌الایام به‌ صورت سنتی برای پاکسازی و ضدعفونی کردن، درمان قارچ‌های ناخن، شپش، زگیل و عفونت‌های گوش مورد استفاده قرار می‌گرفته است، هرچند که بسیاری از این کاربردها در حال حاضر مورد تأیید تحقیقات علمی قرار نگرفته‌اند. بقراط، پدرِ پزشکیِ نوین در دو هزار سال پیش از سرکه برای ضدعفونی زخم‌ها بهره می‌گرفت. از سرکه همچنین به عنوان نگهدارنده‌ی مواد غذایی هم استفاده می‌شده است و تحقیقات علمی هم نشان می‌دهند که سرکه مانع از رشد باکتری‌هایی مانند E.coli در مواد غذایی می‌شود و از فساد آنها نیز جلوگیری می‌کند. اگر به دنبال روشی طبیعی برای حفظ مواد غذایی خود هستید، پس سرکه‌‌ سیب می‌تواند فوق‌العاده سودمند باشد. همچنین گزارش‌ها حاکی از این است که با استعمال سرکه‌ سیبِ رقیق روی پوست خود می‌توانید جوش صورت را درمان کنید، ولی هنوز هیچ تحقیقات علمی این خاصیت سرکه را تأیید نکرده است. خلاصه اینکه ماده‌ی اصلی سرکه، یعنی استیک اسید می‌تواند باکتری‌ها را از بین ببرد و مانع از رشد و تکثیر آنها در سطح مضر و خطرناک شود. در طول تاریخ از سرکه به عنوان ضدعفونی‌کننده و همچنین نگهدارنده‌ی مواد غذایی استفاده می‌شده است.


۳. سرکه‌ سیب سطح قند خون را کاهش می‌دهد و با دیابت‌ مبارزه می‌کند

تاکنون موفقیت‌آمیز‌ترین کاربرد سرکه در کمک به بیماران مبتلا به دیابت‌ تیپ 1 و 2 شناخته شده است. دیابت تیپ 2 خود را با افزایش میزان قند خون، یا به صورت مقاومت در برابر انسولین یا ناتوانی در تولید انسولین، نشان می‌دهد. با این حال حتی افرادی که به دیابت هم مبتلا نیستند نیز از مشکلات و عوارض ناشی از افزایش قند خون مصون نخواهند بود و افزایش قند خون هم یکی از دلایل اصلی پیری و بیماری‌های مزمن دیگر شناخته می‌شود. به همین خاطر، حفظ تعادل قند خون برای همه‌ی انسان‌ها بسیار سودمند و ضامن سلامتی آنهاست.

 

برای خرید انواع سرکه سنتی خمری کلیک کنید 

09155823778